Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Vai Tu jau parakstījies?

Ziņa publicēta: 04.11.2013 13:38
No šīs dienas Latvijas Riteņbraucēju apvienība ir kļuvusi par iniciatīvas “30 km/h – padarīsim ielas brīvākas” partnerorganizāciju. Tā atbalsta drošību uz ielām, piesārņojuma līmeņa samazināšanu, kā arī gudras pārvietošanās izvēli. Lai iedzīvotāji visā Eiropas Savienībā justos droši uz ielām, līdz šī gada 13. novembrim ir jāsavāc vismaz 1 miljons parakstu no vismaz 7 dažādām Eiropas Savienības dalībvalstīm.

Iniciatīvas mērķis ir panākt, lai Eiropas Komisija nāktu klajā ar priekšlikumu uzstādīt ātruma ierobežojumu 30 km/h Eiropas apdzīvotajās vietās . Pēc parakstu savākšanas, tas kļūs par standarta pārvietošanās ātrumu ciematos un pilsētās. Ierobežojums samazina lielo satiksmes plūsmu un padara ielas draudzīgākas gājējiem, velosipēdistiem.

Pirmais šāda veida ātruma ierobežojums tika ieviests Bukstehudē, Vācijā, 1983. gadā. Šeit un citur, kur tika ieviestas ierobežojuma zonas, ievērojami samazinājies nelaimes gadījumu skaits uz ielām. Dzīvojamos rajonos uzlabojas gaisa kvalitāte, kā rezultātā tiek pozitīvi ietekmēta arī sabiedrības veselība.

Vai Tu jau parakstījies? Vari to izdarīt ŠEIT.

Sīkāka informācija www.30kmh.eu.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Lapas: 1 2 3 4 5  6
:: Viesturs Kavacs 2013.11.05 16:25 Ir acīmredzams, ko daudzi nesaprot un zīž no pirksta - ka brauciena ilgums būtiski pieaug, samazinot ātrumu no 50 līdz 30 km/h. Patiesība ir nedaudz cita - ilgums būtiski nemainās, vai maksimālais ir 50, vai 30 km/h. Paņemsim tādu tipisku braucienu no Ūnijas ielas līdz Esplanādei 17. trolejbusā. Jābrauc tur ir kādi 5 km, kas lieliskos apstākļos ( vēlu vakarā ) notiek varbūt 20 minūtēs, daudz biežāk kādas 30 minūtes, par sastrēgumu laiku nerunājot, kad mierīgi var braukt 40 minūtes un ilgāk.
:: Viesturs Kavacs 2013.11.05 16:43 Ņemot vērā, ka atļautais ātrums šobrīd ir 50 km/h, tad šos 5 km vajadzētu nobraukt... tikai nieka 6 minūtēs! Kur paliek tās ideālā gadījuma 20 - 6 = 14 minūtes? Acīmredzot, tieši tik ilgi braukšana nenotiek. Kas notiktu, ja atļauto ātrumu samazina līdz 30 km/h? Tad 5 km vajadzētu nobraukt veselās 10 minūtēs. Tātad, 4 minūtes ilgāk, nekā tas notiek tagad. 24 minūtes, nevis 20, tas ir. Vidējais ātrums ir samazinājies no 15 km/h līdz 12.5 km/h, par 2.5 km/h. Nav diez ko ievērojama atšķirība, ne? Ja ar kājām nesteidzoties ātrums ir savi 4 km/h.
:: Viesturs Kavacs 2013.11.05 17:01 Kas notiek daudz reālākā 30 minūšu situācijā? Ar 50 km/h tāpat šo attālumu var veikt 6 minūtēs. Pazudušas nu jau 24 minūtes. Ja brauktu ar 30 km/h, tad brauciens pagarinātos joprojām par 4 minūtēm līdz 34. Vidējie ātrumi attiecīgi 10 un 8.8 km/h, starpība 1.2 km/h. Kas notiek, ja mēģina uz centru aizbraukt no rīta un sēž trolejbusā visas 40 minūtes? Tad pie 30 km/h atļautā ātruma brauciens pagarinātos no 40 līdz 44 minūtēm. Vidējie ātrumi 7.6 un 6.8 km/h, starpība... wait for it.. 0.7 km/h - NULLE KOMATS SEPTIŅI KILOMETRI STUNDĀ.
:: Viesturs Kavacs 2013.11.05 17:13 No kurienes te rodas izteikumi par stundas braucienu pusstundas vietā - tas nu šajā brīdī galīgi vairs nav saprotams. Par savu iemīļoto ikdienas distanci un laika izmaiņām katrs var pārliecināties pats ar šo vienkāršo kalkulatoru: http://jsfiddle.net/kGvZz/ Kāda tam visam ir doma - no tiem 50 km/h vienkārši nav jēgas, jo centrā un mikrorajonos tāpat nav iespējams tik ātri pabraukt. Un nav arī īsti jēgas iespiest grīdā uz 100 metriem, lai vienkārši pāris sekundes ātrāk atdurtos nākamajā krustojumā.
:: Viesturs Kavacs 2013.11.05 17:46 Kas vēl būtu jāsaprot - ka korķi nerodas tāpēc, ka tiek braukts vienā vai citā ātrumā, bet gan tāpēc, ka braukts netiek un caurplūde tajā brīdī ir 0. Piemēram, Mūkusalas aplī atļauti ir 50 km/h, bet kāpēc tur bieži ir ļoti garas rindas uz iebraukšanu aplī? Varbūt vajag pacelt ātrumu, tad taču paspēs izbraukt, vai ne tā? Protams, ka nē, jo rindas tur ir tāpēc, ka vairums nejēdz braukt jau ar tiem 50 km/h, kur nu vēl ātrāk.
:: Viesturs Kavacs 2013.11.05 17:01 Pie 30 km/h tur būtu vieglāk iekļauties aplī no piebraucošajām ielām pat tad, ja visi turpinātu kā lohi braukt garām visām izejām pa ārējo joslu. Stulbeņi - vairākums, tas ir - nav spējīgi intensīvā satiksmē pārvietoties kaut cik sakarīgi pat pašreizējos apstākļos, tādēļ, tādās vietās samazinot ātrumu, viņiem tiek izdarīts ievērojams pakalpojums, pat divi: Mierīgāka, vieglāka braukšana, kā arī nebūs tik bieži jāgaida policijas ekipāža, kad kārtējo reizi nepaspēja nobremzēt un ietesās kādam pakaļā.
:: int 2013.11.05 21:45 kāds atrums būs paredzēts operatīvajam transportam? vai arī uz velapēdu avarīju būs veloevakuātori un velougunsdzēsēji un veloātrā ambulance un kā jūs taisaties mīcīties ar draudzeni uz aizmugurējā velo beņķa un kā sagaidīsim citu valstu prezidentus? ar velo apsardzi un velo konvoju kaut gan pats braucu ar velo, bet Jūsu idejas ir atejas vērtas..
:: Lolis 2013.11.05 22:22 Daudzi riteņbraucēji brauc kā debili, nemāk pat noturēt taisnu līniju kad vaig, vai piebremzēt pie māju stūriem, vispār neskatās apkārt uzliek vēl austiņas un tik mauc. Es braucu ar riteni daudz un vispār nav preblēmu ne ar gājējiem ne automašīnām. Vienkārši riteņbraucējiem vaig pašiem iemācīties braukt un nečīkstēt par kautkādiem 30 km/h.
:: andris 2013.11.06 08:07 --> Viesturs Kavacs Tātad autovadītāji nebrauc pa centru tāpēc, ka nemāk pabraukt uz 50. ņemot vērā ir kaudze ar pajoļiem. kas arī ārpus pilsētas nejēdz pabraukt ātrāk par 70 km/h, tad vajadzētu ierobežot arī max ātrumu līdz 70 km/h ārpus pilsētām? Njā .. dzelžaina lōģika Tev ...
:: Viesturs Kavacs 2013.11.06 15:07 Andri, sāc ar to, ka izlasi kārtīgi, ko es rakstīju. Es noteikti neesmu rakstījis, ka kāds nebrauc pa centru tāpēc, ka nemāk braukt uz 50. Attiecīgi tavi secinājumi ir kļūdaini.
Lapas: 1 2 3 4 5  6
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 15 + 3 =
 »
Top.LV