Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Lai varētu braucot ieelpot droši

Ziņa publicēta: 28.11.2015 15:52
Šī gada starptautiskā konkursa iCan (International Contest of Application in Nano-micro Technology) otrās vietas ieguvēji ir četri inovatīvi studenti – velomīļi no EPFL universitātes. Viņu patiešām izcilais izgudrojums ir velogaisma, kas fiksēs gaisa piesārņojumu, analizēs to un veidos statistiku!

Mikroindženierijas studentu izveidotā sistēma mēra CO un NO2  līmeni gaisā pateicoties vieglās velogaismas apvalkā speciāli ievietotajiem sensoriem. Ar BeMap sistēmas (Bicycle Environmental Mapping) palīdzību un GPS sensoru gaisa piesārņojuma līmeņi konkrētajās vietās  tiek fiksēti visa brauciena laikā, pēcāk datus nosūtot datoram.


Galvenā šī projekta ideja ir palīdzēt velosipēdistiem izvēlēties vismazāk piesārņotāko ceļu saviem ikdienas braucieniem – bet, protams, svarīgs ir arī plašākais skatupunkts, kas nozīmē gaisa piesārņojuma rādītāju apkopošanu gaisa kvalitātes kartējuma vajadzībām. Šie ziņojumi varētu būt arī plašu zinātnisko pētījumu materiāls, iegūts uz šī pašiniciatīvas un brīvprātības principa.

Šāds projekts patiešām ir ļoti aktuāls – gaisa piesārņojuma dēļ velobraucējiem (un, protams, arī gājējiem), kas netiek „pasargāti auto čaulās” jāsaskaras ar astmas, aizsmakuma, plaušu kairinājuma un pat smagāku saslimšanas risku, dodoties praktiski jebkurā no dienas gaitām pilsētā – ir pienācis laiks šo situāciju mainīt, ne tikai kā savu ikdienas transportlīdzekli izmantojot velo, kas nepiedalās šo gāžu pavairošanā, bet arī personīgi un individuāli iesaistoties un aktīvi kontrolējot pilsētā notiekošo.

Viena brauciena laikā tiktu fiksēti 500-1000 mērījumi, kuri uzreiz augšuplādētos. BeMap izgudrotāji jau ir sazinājušies ar OpenSense, projektu, kas plāno mērīt gaisa kvalitāti ar mobilā monitoringa palīdzību autobusos un tramvajos – šādi paplašinot projektu un iesaistot velosipēdus, būtu iespējams aplūkot krietni plašāku ielu skaitu, to skaitā vietas, kas sabiedriskajam transportam ir nepieejamas. Tādējādi tiktu arī aplūkota krietni lielāka pilsētas platība.

BeMap ir atvērtā koda programma un visi tā izveidei nepieciešamie materiāli, dokumenti un plāni ir bezmaksas pieejami internetā, ļaujot to lēti izveidot ikkatram ar 3d printera un dažu papildus pirkumu palīdzību – tomēr studentu plāno arī nākotnē piedāvāt jau gatavas ierīces.

Sagatavoja Madara Meļņika

http://bemap.ch/motivation/ un http://bemap.ch/lamp/


Lasiet arī:

http://phys.org/news/2015-11-air-pollution-bicycle.html

https://hackaday.io/project/6792-bemap-the-clever-bike-lamp

http://actu.epfl.ch/news/measuring-air-pollution-on-a-bicycle/

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 18 + 2 =




Preses relīzēm, paziņojumiem, cita veida informācijai:

Ziņojiet par jaunumiem


Partneri un draugi
 »
Top.LV