Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



CSDD sāk kampaņu Pieklājība vieno!

Ziņa publicēta: 06.05.2016 18:37
Piektdien, 2016.gada 6.maijā Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar partneriem uzsāk kampaņu "Pieklājība vieno!". Tās laikā dažādu transportlīdzekļu vadītāji un gājēji tiks informēti par izmaiņām noteikumos, kā ar viņiem tiks atgādināts par savstarpējo cieņu un sapratni. Īpaša uzmanība šajā kampaņā būs pievērsta velosipēdistu drošībai ceļu satiksmē.
Latvijā vairāk ka puse iedzīvotāju (52,1%) mēdz pārvietoties ar velosipēdu, bet ikdienā velosipēdu kā regulāru pārvietošanās līdzekli izmanto 9,9% iedzīvotāju, liecina CSDD un Tirgus un sociālo pētījumu aģentūras "Latvijas Fakti" pavasarī veiktais pētījums. Sākoties siltajam laikam velosipēdistu skaits ielās ļoti strauji palielinās.

CSDD ar kampaņu "Pieklājība vieno!" aicina satiksmes dalībniekus cienīt vienam otru, iepazīties un ievērot ceļu satiksmes noteikumus un izvēlēties piemērotāko un drošāko pārvietošanās vietu ceļu satiksmē. "Līdzīgi kā iepriekšējās CSDD kampaņās, arī "Pieklājība vieno!" ietvaros mēs vēlamies uzrunāt plašu auditoriju un aicināt ikvienu iedzīvotāju būt pieklājīgiem un informētiem satiksmes dalībniekiem. Iedzīvotājiem ir jāsaprot, ka ceļu satiksmē mēs neesam vieni paši un katra mūsu rīcība ietekmē pārējos satiksmes dalībniekus, neraugoties uz to, vai esi kājāmgājējs, velosipēdists vai autovadītājs" stāsta CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš.

2016.gada 1.janvārī spēkā stājās jaunie Ceļu satiksmes noteikumi, kuru mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, īpašu uzmanību pievēršot mazaizsargātajiem satiksmes dalībniekiem. Jaunie noteikumi paredz, ka velosipēdistiem ir jāpārvietojas pa tiem paredzēto infrastruktūru, bet, ja tādas nav, tad pa brauktuvi vai izņēmuma gadījumā - pa ietvi, kur priekšroka dodama gājējiem.

"Latvijas Fakti" veiktas pētījums liecina, ka 48% velosipēdistu izvēlas braukt pa brauktuvi. Tās priekšrocības ir ērtums, ātrums un drošums. Proti, uz brauktuves satiksmes ir prognozējamāka līdz ar to arī drošāka un raitāka, savukārt uz ietves var pēkšņi parādīties neprognozējami šķēršļi: no vārtrūmes izskriet bērns vai suns, gājējs var strauji mainīt kustības virzienu u.c. negaidīti šķēršļi.

Latvijas Riteņbraucēju apvienības priekšsēdētājs Viesturs Silenieks apgalvo, ka velosipēdistam, izvēloties braukt pa brauktuvi ir vairāki ieguvumi: pirmkārt, tas rada prognozējamu transportlīdzekļu plūsmu, jo autovadītāji redz un rēķinās ar velosipēdistiem satiksmē, bet velosipēdistiem nav jāizvairās no uz ietves esošiem gājējiem, otrkārt, autovadītāji vieglāk pamana velosipēdistus, veicot dažādus manevrus un treškārt, velosipēdistam ir iespēja ātri un netraucēti nokļūt galamērķi, jo ceļš pa brauktuvi ir taisnāks un ātrāks.

CSDD kampaņa "Pieklājība vieno!" atbalstītāji apdrošināšanas sabiedrība ERGO, "Statoil Fuel & Retail", bet sadarbības partneri Valsts policija un Latvijas Riteņbraucēju apvienība. Kampaņa tiek daļēji finansēta no OCTA līdzekļiem.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 7 + 1 =
 »
Top.LV