Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Ne visi e-velosipēdi ir velosipēdi

Ziņa publicēta: 23.11.2012 14:33
20.novembrī Eiropas Parlaments balsoja par divu un trīs riteņu transportlīdzekļu un kvadriciklu tipa apstiprinājuma tiesību aktu. Ar 643 balsīm par, 16 pret un 18 atturoties Eiropas Parlamenta deputāti nolēma saglabāt sākotnējo Eiropas Komisijas priekšlikumu. Tādējādi, motociklu regulējumam nav pakļauti tikai e-velosipēdi ar maksimālo ātrumu 25km/h un 250W elektromotora jaudu, atsaucoties uz www.bike-eu.com publikāciju, informē Arnis Bergs, „Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrības” valdes priekšsēdētājs.

Jaunā likumdošana nosaka, ka e-velosipēdi ar vairāk nekā 250W elektromotora jaudu ir jāuzskata par motocikliem (vai tomēr mopēdiem?-red.) ar attiecīgiem tipa apstiprināšanas noteikumiem.

Eiropas divu riteņu transportlīdzekļu mazumtirgotāju asociācija rosināja atbrīvot no tipa apstiprinājuma procedūras e-velosipēdus ar maksimālo ātrumu 25km/h, neierobežojot jaudu. Citas sabiedriskās organizācijas atbalstīja sagatavotos un tagad jau apstiprinātos grozījumus.

Saprotams, ka ne tikai maksimālā ātruma lielums, bet arī neierasti liels paātrinājums, palielina satiksmes negadījumu varbūtību. Ja tiktu mainīta e-velosipēdu definīcija, ar laiku braucējiem obligātas būtu ķiveres un apdrošināšana. Minēto prognozi apstiprina daudzu valstu pieredze, kur e-velosipēdu pieļaujamā jauda un ātrums ir lielāks par Eiropas Savienībā (ES) noteikto: šajās valstīs, piem., tiek ierobežota ceļu  izvēle, tiek izveidota jauna kategorija ar prasībām par ķiveri un apdrošināšanu. Pasaules valstu pieredze liecina, ka ES noteikumi ir izstrādāti sekmīgi, un to nesen apliecinājusi arī Austrālija, pieņemot ES stila e-velosipēdu likumdošanu.

Tādējādi ar savu pārliecinošo balsojumu Eiropas Parlaments ir nosargājis e-velosipēdu kategoriju, kas dalībai ceļu satiksmē no noteikumu viedokļa ir identiska ar tradicionālajam velosipēdiem. Parlamenta balsojumu vēl ir jāratificē Eiropas Padomei, kur nav paredzamas izmaiņas. Tātad sagaidāms, ka e-velosipēdi ar 25km/h un 250W parametriem paliks piederīgi velosipēdu kategorijai, savukārt cita veida e-velosipēdu esošajiem un potenciālajiem īpašniekiem ir jārēķinās ar izmaiņām likumdošanā.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 16 + 2 =
 »
Top.LV