Kuram gan nepatīk braukt ar divriteni? Ir liela daļa cilvēku, kuri ikdienā uz darbu vēlētos pārvietoties, ietaupot laiku, naudu, kā arī uzlabojot savu veselību, taču nereti dzīvesveidu mainīt traucē mīts par riteņbraukšanu un svīšanu.
Pastāv uzskats, ka, tiekot līdz darba vietai, braucējs ir sasvīdis un noguris. Ofiss tomēr ir vieta, kur svarīgi ierasties izgludinātā kreklā un tīrā uzvalkā. Ceļā līdz kopētājam jābūt stilīgam un elegantam. Nebūtu glīti to pārvērst kaunpilnā gājienā – visi taču skatītos uz ķiveres izjaukto matu sakārtojumu, apsārtušo seju, nemaz nerunājot par briesmīgo sviedru smaku...
Vēl jo vairāk – izskatīties labi uz divriteņa, tajā pat laikā bez lieka stresa un svīšanas sasniegt galamērķi ir svarīgi ikvienam, īpaši daiļā dzimuma pārstāvēm. Lielbritānijas ilgtspējīga transporta organizācijas Sustrans dati liecina, ka , lai gan 44% sieviešu ir divritenis, trīs ceturtdaļas to nekad neizmanto. Iemesli ir dažādi – sākot no balēm par savu drošību, līdz pat apgalvojumam, ka īsti nezina, kā ģērbties, braucot ar velosipēdu.
Organizācija cenšas problēmu risināt ar valsts mēroga kampaņas, kā arī jaunas mājas lapas www.bikebelles.org.uk palīdzību. Par laimi, ir veids, kā izvēlēties gudrāko pārvietošanās līdzekli - divriteni, nesatraucoties par svīšanas problēmu.
Braukšana bez svīšanas tās laikā nozīmē, ka var nēsāt ikdienas apģērbu, pārvietoties ceļā uz darbu un citur. Šim nolūkam nav jābūt teicamai fiziskajai formai, lai gan jāpiebilst, ka tā uzlabosies. Ikviens, kas spēj mierīgi pastaigāties, var arī braukt ar divriteni un nesvīst.
Ietaupi enerģiju
Lai neiesvīstu, ķermeņa temperatūru jācenšas uzturēt vienmērīgi zemu, nebraucot pārāk lielā ātrumā. Pārvietojoties ātri, varbūt ietaupīsi laiku, kas pavadīts ceļā, taču sekas nebūs tās patīkamākās, turklāt paies laiks, kamēr tās novērsīsi. Ir būtiski atrast sev piemērotu ātrumu, kas nepaaugstinās pulsu – tas nozīmē arī izvairīties no citu velosipēdistu vai autobusu apdzīšanas. Izvēlieties maršrutu, kurā pēc iespējas mazāk jābremzē un atkārtoti jāuzsāk braukšana. Piebremzē tad, kad tuvojies savam galamērķim - tas palēlinās pulsu, turklāt, īsi pirms atbraukšanas, būs patīkami izbaudīt atvēsinošu vēja plūsmu. Iztēlojies, ka dodies lēnā pastaigā ceļā uz darbu - dod sev pāris minūšu laika pirms ieiešanas ofisā, lai atvēsinātos un labi izskatītos.
Kalnos braukšana
Braukšana augšup ir iemesls, kādēļ visbiežāk sanāk sasvīst, taču ar dažām ātrumu pārslēgšanas kustībām, riteņbraucējam nesteidzīgā tempā izdosies pievarēt kalnu, izvairoties arī no nepatīkamās aizelšanās. Sāc mīties mērenā tempā. Ja sirds sāk dauzīties un sāc svīst, palēlini braukšanas ātrumumu. Kad būsi ticis augšā, vienīgais ceļš tālāk būs lejup. Vēja plūsma atvēsinās un viss nepatīkamais, kas pieredzēts augšupceļā, ātri vien aizmirsīsies.
Apģērba izvēle
Ikdienas riteņbraucēji izvēlas ikdienas apģērbu, ir tikai dažas atšķirīgas nianses. Vīriešiem būtu ieteicams kaklasaiti ielikt somā, kabatā vai atstāt to ofisā - tā izvairīsieties no kakla sviedrēšanas. Ieteicams priekšroku dot dabiskam apģērba materiālam, turklāt nenožēlosiet, ja būsiet saģērbušies vairākās plānās kārtās - ja pa ceļam paliks karsti, kādu no tām var vilkt nost. Atcerieties, ka ķermeņa temperatūra būs augstāka arī tad, kad būsiet apstājies, tādēļ, ierodoties ofisā, iemalkojiet kādu vēsu dzērienu un atveriet logu.
Maršruts
Visīsākais ceļš nebūt vienmēr nav tas, kas palīdz izvairīties no svīšanas brauciena laikā. Tā vietā, lai brauktu pa maršrutu, pa kuru parasti brauci ar auto, vērtīgāk būtu izbraukt agrāk un mīties cauri parkiem.
Līdzi ņemamās mantas
Ja līdzi nepieciešama soma, tad visērtāk būtu izvēlēties mugursomu. Tomēr, ja vēlies izvairīties no slapjas muguras, vislabākais variants būs groziņš, ko var novietot gan divriteņa priekšā, gan aizmugurē.
Fitness
Jāatzīst, ka šī metode nav paredzēta, lai uzturētu braucēju formā, tomēr fiziskais stāvoklis nepārprotami uzlabosies. Ja vēlies nodarboties ar riteņbraukšanas sportu, visvienkāršāk to būs darīt nedēļas nogalēs, kad, ārpus darba gaitām, varēsi zvēlēties atbilstošu apģērbu, kā arī citu braukšanai piemērotu aprīkojumu.
Raksts tulkots no www.cyclescheme.co.uk