Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Riteņbraukšana un svīšana

Ziņa publicēta: 21.08.2014 10:14
Kuram gan nepatīk braukt ar divriteni? Ir liela daļa cilvēku, kuri ikdienā uz darbu vēlētos pārvietoties, ietaupot laiku, naudu, kā arī uzlabojot savu veselību, taču nereti dzīvesveidu mainīt traucē mīts par riteņbraukšanu un svīšanu.

Pastāv uzskats, ka, tiekot līdz darba vietai, braucējs ir sasvīdis un noguris. Ofiss tomēr ir vieta, kur svarīgi ierasties izgludinātā kreklā un tīrā uzvalkā. Ceļā līdz kopētājam jābūt stilīgam un elegantam. Nebūtu glīti to pārvērst kaunpilnā gājienā – visi taču skatītos uz ķiveres izjaukto matu sakārtojumu, apsārtušo seju, nemaz nerunājot par briesmīgo sviedru smaku...

Vēl jo vairāk – izskatīties labi uz divriteņa, tajā pat laikā bez lieka stresa un svīšanas sasniegt galamērķi ir svarīgi ikvienam, īpaši daiļā dzimuma pārstāvēm. Lielbritānijas ilgtspējīga transporta organizācijas Sustrans dati liecina, ka , lai gan 44% sieviešu ir divritenis, trīs ceturtdaļas to nekad neizmanto. Iemesli ir dažādi – sākot no balēm par savu drošību, līdz pat apgalvojumam, ka īsti nezina, kā ģērbties, braucot ar velosipēdu.

Organizācija cenšas problēmu risināt ar valsts mēroga kampaņas, kā arī jaunas mājas lapas www.bikebelles.org.uk palīdzību. Par laimi, ir veids, kā izvēlēties gudrāko pārvietošanās līdzekli - divriteni, nesatraucoties par svīšanas problēmu.

Braukšana bez svīšanas tās laikā nozīmē, ka var nēsāt ikdienas apģērbu, pārvietoties ceļā uz darbu un citur. Šim nolūkam nav jābūt teicamai fiziskajai formai, lai gan jāpiebilst, ka tā uzlabosies. Ikviens, kas spēj mierīgi pastaigāties, var arī braukt ar divriteni un nesvīst.

Ietaupi enerģiju

Lai neiesvīstu, ķermeņa temperatūru jācenšas uzturēt vienmērīgi zemu, nebraucot pārāk lielā ātrumā. Pārvietojoties ātri, varbūt ietaupīsi laiku, kas pavadīts ceļā, taču sekas nebūs tās patīkamākās, turklāt paies laiks, kamēr tās novērsīsi. Ir būtiski atrast sev piemērotu ātrumu, kas nepaaugstinās pulsu – tas nozīmē arī izvairīties no citu velosipēdistu vai autobusu apdzīšanas. Izvēlieties maršrutu, kurā pēc iespējas mazāk jābremzē un atkārtoti jāuzsāk braukšana. Piebremzē tad, kad tuvojies savam galamērķim - tas palēlinās pulsu, turklāt, īsi pirms atbraukšanas, būs patīkami izbaudīt atvēsinošu vēja plūsmu. Iztēlojies, ka dodies lēnā pastaigā ceļā uz darbu - dod sev pāris minūšu laika pirms ieiešanas ofisā, lai atvēsinātos un labi izskatītos.

Kalnos braukšana

Braukšana augšup ir iemesls, kādēļ visbiežāk sanāk sasvīst, taču ar dažām ātrumu pārslēgšanas kustībām, riteņbraucējam nesteidzīgā tempā izdosies pievarēt kalnu, izvairoties arī no nepatīkamās aizelšanās. Sāc mīties mērenā tempā. Ja sirds sāk dauzīties un sāc svīst, palēlini braukšanas ātrumumu. Kad būsi ticis augšā, vienīgais ceļš tālāk būs lejup. Vēja plūsma atvēsinās un viss nepatīkamais, kas pieredzēts augšupceļā, ātri vien aizmirsīsies.

Apģērba izvēle

Ikdienas riteņbraucēji izvēlas ikdienas apģērbu, ir tikai dažas atšķirīgas nianses. Vīriešiem būtu ieteicams kaklasaiti ielikt somā, kabatā vai atstāt to ofisā - tā izvairīsieties no kakla sviedrēšanas. Ieteicams priekšroku dot dabiskam apģērba materiālam, turklāt nenožēlosiet, ja būsiet saģērbušies vairākās plānās kārtās - ja pa ceļam paliks karsti, kādu no tām var vilkt nost. Atcerieties, ka ķermeņa temperatūra būs augstāka arī tad, kad būsiet apstājies, tādēļ, ierodoties ofisā, iemalkojiet kādu vēsu dzērienu un atveriet logu.

Maršruts

Visīsākais ceļš nebūt vienmēr nav tas, kas palīdz izvairīties no svīšanas brauciena laikā. Tā vietā, lai brauktu pa maršrutu, pa kuru parasti brauci ar auto, vērtīgāk būtu izbraukt agrāk un mīties cauri parkiem.

Līdzi ņemamās mantas

Ja līdzi nepieciešama soma, tad visērtāk būtu izvēlēties mugursomu. Tomēr, ja vēlies izvairīties no slapjas muguras, vislabākais variants būs groziņš, ko var novietot gan divriteņa priekšā, gan aizmugurē.

Fitness

Jāatzīst, ka šī metode nav paredzēta, lai uzturētu braucēju formā, tomēr fiziskais stāvoklis nepārprotami uzlabosies. Ja vēlies nodarboties ar riteņbraukšanas sportu, visvienkāršāk to būs darīt nedēļas nogalēs, kad, ārpus darba gaitām, varēsi zvēlēties atbilstošu apģērbu, kā arī citu braukšanai piemērotu aprīkojumu.

Raksts tulkots no www.cyclescheme.co.uk

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: Olga 2014.08.21 10:54 Man vienmēr ir karsti, braucot ar riteni, tāpēc pat tagad braucu T-krekliņā un šortos. Darbam ņemu līdzi kleitu un pārģēŗbjos. Turklāt, nekas netraucē paņemt līdzi deodorantu :)
:: Juris 2014.08.21 10:37 Nu, vēl pirms pāris nedēļām pie āra temperatūras +25 jau no rīta 7 no svīšanas bija pagrūti izvairīties pat lēni ejot :) Piekrītu, ka labs variants ir glauno apģērba kārtu pārvilkt jau uz vietas darbā.
:: hex 2014.08.21 10:45 Es mierīgi braukt neprotu - visu laiku "gonkoju". Tāpēc līdz darbam vienmēr sasvīstu. Bet glābj tas, ka darbā var ieiet dušā...
:: Edgars 2014.08.21 10:11 Manuprāt Rīgā vispār ir ideāli apstākļi velobraukšanai - Nav neviena kalniņa, laiks ir ne karsts ne auksts, sniega samērā maz. Ja atrod pareizo tempu tad organisms ar laiku pielāgojas pie slodzes un nepaātrina sirdsdarbību un gandrīz nepatērē enerģiju.
:: Līga 2014.08.21 11:11 Bez divriteņa kā bez rokām, tāpēc gandrīz vienmēr līdzi uz darbu ņemu pārvelkamās drēbes un dezodorantu. Un viss salien vienā somā. Ideāli tiem, kam darbā ir iespēja ieiet dušā. Katrā ziņā risinājumus var piemeklēt un darba dienas beigās lēni, izbaudot vēju, mīties garām n-tajiem sastrēgumiem :)
:: Jurģis 2014.08.21 11:28 Vai arī braucam ar elektrisko velosipēdu. Tas vislabāk pilda funkciju Bike2Work + nesasvīstot
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 11 + 2 =
 »
Top.LV