Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Satiksmes ministrija: "velorikšas grūtāk pamanāmas kā velosipēdi". Nekompetence vai interese aizliegt?

Ziņa publicēta: 26.06.2012 21:55
Satiksmes ministrija uz Rīgas domes visai dīvaino lūgumu skaidrot Ceļu satiksmes noteikumus (paši nemāk lasīt???) atbildējusi ar ne mazāk dīvainu atbildi, pilnā nopietnībā paziņojot, ka velorikšas ir zemākas un mazāk pamanāmas par velosipēdiem. Velorikšu vadītāji, viņuprāt, guļus brauc?

No vēstules (apskatīt to var TE) konteksta saprotams, ka tā sagatavota precīzi atbilstoši tam, kā to vēlas redzēt Rīgas domes deputāti, lemjot par velorikšu ierobežošanu Rīgā. Lūk, spilgtākie citāti:

„..lielākā daļa velorikšu ir zemākas kā velosipēdi, kas pasliktina to saskatāmību starp citiem transportlīdzekļiem.”

„..velorikša rada vairāk traucējumu satiksmei nekā velosipēds, turklāt ir grūtāk pamanāma satiksmē.”

„Velorikšu izmantošanas maršrutu izveidē būtu jāvadās no vispārējās lietošanas ielu un ceļu iekļaušanas, izvēloties tikai teritorijas ar īpašu satiksmes režīmu – dzīvojamās zonas vai teritorijas ar samazinātu atļauto braukšanas ātrumu (piemēram, Vecrīga).”

Katrs, kas kaut reizi redzējis velorikšu, zina, ka tās pamatā ir normāla izmēra pieaugušo velosipēds, uz kā klasiskā sēdpozīcijā sēž velorikšas vadītājs, un braucamrīka aizmugurē ir iekārtotas pāris papildus sēdvietas pasažieru pārvadāšanai. Daudzas velorikšas aprīkotas ar jumtu, kas palielina braucamā apjomu. Pavisam droši var teikt, ka velorikšas gabarīti ir lielāki par vairumu mazauto.

Skaidrs, ka velorikšu darbība ir jāsakārto. Nevar braukt iedzēruši, nevar apdraudēt gājējus, velorikšu vadītāji ar savu izskatu un uzvedību nevar darīt kaunu Latvijai. To var regulēt un konkrolēt vispārējā kārtībā gluži kā tas notiek ar vieglajiem taksometriem.

Savukārt tādas prasības, kā braukšana pa konkrētiem maršrutiem vai aizliegums izbraukt no Vecrīgas, ir pārspīlētas. Nekas traks nenotiks, ja velorikšas, protams, ievērojot Ceļu satiksmes noteikumus, brauks arī pa ielām. Pamatojums, ka velorikšas ir lēnākas par auto tikai liecina par vēlmi pilsētas ielās redzēt vien ar maksimālu braukšanas ātrumu joņojošus auto. Vai ātrums palielina satiksmes drošību?

Amatpersonas neinteresē, ka tūristi pārsvarā vēlas pavizināties ne tikai pa Vecrīgu, bet arī pa Bastejkalna apkārtni, apskatīt Jūgendstila Rīgu, aizbraukt līdz muzejiem, gar krastmalu, vakaros no krogiem uz viesnīcām (kas ne visas ir Vecrīgā)? Ļoti populārs esot atvadu brauciens uz prāmi. Un, kāpēc gan jaukā vasaras dienā vai pēcpusdienā tūristam būtu jābrauc ar taksometru vai sabiedrisko transportu, ja daudz patīkamāk pavizināties, pavērojot apkārtni, ar videi draudzīgo rāmo velorikšu?!

Amatpersonu regulāri apliecinātais atbalsts tūrismam vien tukši vārdi?

Vai Satiksmes ministrijas un Rīgas domes amatpersonu vēlme ir padarīt velorikšas par karuseli, kas vizina tūristus vien ap Rātsnamu? Jeb te ir pamats aizdomām ka kāda amatpersona būtu taksometru lobiju ieinteresēta iznīdēt velorikšas? Nav noslēpums, ka uz velorikšu vadītājiem visvairāk ir noskaitušies taksometru vadītāji, kam nu ir konkurence iespējā no krogiem uz viesnīcām vizināt iedzērušos naudīgos ārzemniekus.

Labi, pieņems Rīgas dome noteikumus. Velorikšu vadītājiem vairs nebūs darba, aizbrauks tie jaunieši uz Īriju zemenes lasīt. Būs labāk?

Gan jau rikšas pa lēto izpārdos, braukās ar tām vairāki desmiti studentu no kopmītnēm uz lekciju vietām, kafejnīcām, klubiem. Pa ielu, pa ietvēm. Jo Ceļu satiksmes noteikumi un Rīgas domes izdotie saistošie noteikumi taču regulēs vien komercpārvadājumus, ne privātu vizināšanos. Būs labāk? Drošāk?

Rīgas pašvaldība rīkotos daudz prātīgāk, nosakot nevis maršrutus un izbraukšanas no Vecrīgas liegumus, bet gan definējot konkrētas ielas, kur velorikšu satiksme pa braucamo daļu nav pieļaujama. Piemēram, Krasta un Skanstes iela, kur autotransportam atļauts braukt ātrāk kā pilsētas centrālajā daļā. Savukārt prasības pasažieru pārvadājumiem būtu attiecināmas ne bargākas kā tās ir motorizētajiem taksometriem.

Ja nu tomēr ir bažas par velorikšu pamanāmību (mazums kāda amatpersona no saviem augstumiem tādus niekus pat nemana), nebūtu nekas traks, ja ieviestu prasību par papildus lampiņu uzstādīšanu braucamrīka aizmugurē.

Veloriga.lv

P.S. Pievienoju dažus velorikšu foto. Ja nu gadījumā kāds nezina, kā tās izskatās.

 

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 15 + 2 =
 »
Top.LV