Latvija ar rezultātu 9% salīdzinājumā ar 2001. gadu ir ceturtā vietā bojāgājušo velosipēdistu skaita samazināšanā Eiropā. Pirmajā vietā ir Somija, kurā sasniegts samazinājums par 14%. Latvija arī uzslavēta kā strauji progresējoša valsts, kurā ar finansiāli iespējamiem un efektīviem veidiem izglābtas daudzas mazaizsargāto satiksmes dalībnieku dzīvības. Tā liecina Eiropas transporta drošības padome (ETSC), kas publicējusi ikgadējo PIN pētījumu (PIN Annual Report) par ceļu satiksmes drošību Eiropas valstīs.
11.maijā Apvienoto Nāciju Organizācija oficiāli atklāj satiksmes
drošības uzlabošanas dekādi 2011-2020. ETSC ir pieprasījusi, lai tiktu
veikti nopietni satiksmes drošības pasākumi, kas samazinātu bojā gājušo
gājēju, velosipēdistu un motociklistu skaitu, savukārt Eiropas Komisija
ir noteikusi, ka šobrīd galvenā prioritāte ir motorizēto divu riteņu
transportlīdzekļu vadītāji. Latvija uzrādījusi pozitīvus
rezultātus visās mazaizsargāto satiksmes dalībnieku grupās. Bojāgājušo
motociklistu skaita samazināšanā Latvija ir otrā vietā Eiropā -
samazinājums par 8%, bet negadījumu skaits, kas letāli beidzies
gājējiem, krities par 7%, kas ir piektais labākais rezultāts Eiropā.Latvijā
riteņbraukšana kļūst arvien populārāka, kas nozīmē, ka velosipēdistu
skaits ielās un uz ceļiem palielināsies. Paveiktie drošības pasākumi
Latvijā ietver ietvju un veloceliņu izbūvi, apgaismojuma un brīdinājumu
zīmju izvietošanu pie gājēju pārejām, kā arī stingrākus soda mērus gan
gājējiem, gan velosipēdistiem. Tāpat skolēni līdz 9. klasei apgūst
satiksmes noteikumus, turklāt jauniešiem ir iespēja piedalīties arī
dažādos konkursos par satiksmes drošības jautājumiem. Tieši šobrīd
Latvijā notiek satiksmes drošības kampaņa "Velosipēdu redzi?", kas
veltīta velosipēdistu, gājēju un autovadītāju izglītošanai par katra
dalībnieka pienākumiem un tiesībām ceļu satiksmē. Šādu rezultātu
sasniegšanai ticis daudz paveikts, tomēr daudz darba vēl priekšā, bez
tam, piemēram, 2010. gadā bojā gājušo motociklistu skaits Latvijā atkal
pieauga. Tā kā motobraucēju drošības uzlabošana noteikta par prioritāti,
paredzams, ka nākotnē varētu tikt veikti kādi izglītojoši pasākumi, kas
uzrunās tieši šo satiksmes dalībnieku daļu. Kopš 2001. gada uz
Eiropas ceļiem bojā gājuši 169 000 mazaizsargātie satiksmes dalībnieki.
Kopumā bojā gājušo gājēju un velosipēdistu skaitu izdevies samazināt par
34%, bet tos, kas miruši negadījumos, kuros iesaistīti motorizētie divu
riteņu transportlīdzekļi - par 18% (PIN pētījums).
|