Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



VIDEO: Šokē ar paraugdemonstrējumu, lai pievērstu uzmanību satiksmes drošībai

Ziņa publicēta: 29.08.2011 22:55
Šī gada pirmajos septiņos mēnešos uz Latvijas ceļiem izdevies par 42,6% samazināt kopējo mazaizsargāto (gājējs, velosipēda, mopēda un motocikla vadītājs) satiksmes dalībnieku traumu skaitu, bet kopējais bojā gājušo skaits samazinājies par 36,5%. Tomēr, kā liecina policijas apkopotā informācija, šā gada astoņos mēnešos avāriju skaits, kurās iesaistīti velosipēdisti, pieaudzis par 15%.

Lai uzskatāmi demonstrētu mazaizsargāto satiksmes dalībnieku apdraudējumu negadījuma brīdī, pirmdien, 29.septembrī pirmo reizi Latvijā tika organizēts "velo crash tests", kurā bija redzams, kādas sekas iespējamas velosipēdistam sadursmes brīdī ar automobili, kurš brauca ar 50 km/h (pilsētas satiksmes apstākļi). Eksperiments tika veikts Biķernieku Kompleksās Sporta bāzes teritorijā.

Pēc dramatiskā atsitiena, sekoja velosipēda un tā vadītāja (manekens) lidojums ar piezemēšanos – velosipēds atradās apmēram 8m no notikumu vietas, bet velobraucēja manekens sadalījās dažāda izmēra gabalos. Būtiski cietis arī automobilis.

"Velo crash testa" idejas autors ir Latvijas Riteņbraucēju apvienības vadītājs Viesturs Silenieks. Velosipēdu nodrošināja "Gandrs", automašīnu - "Ātruma cilts" un Pauls Timrots, manekenu - mākslinieks, tēlnieks Ansis Dobičins.

Mērķis - nodemonstrēt, cik nepasargāts uz ceļa ir velosipēdists, ja autovadītājs tam nepievērš pietiekamu uzmanību.

Piedāvājam noskatīties TV24 reportāžu no pasākuma vietas:

LTVZinas.lv publicēto video:

TV Zebra video no automašīnas:

Untitled from TV Zebra on Vimeo.

Telekompānijas LNT sižetu no pasākuma var noskatīties TVNET: http://www.tvnet.lv/online_tv/15359

„Velosipēds ir iekarojis popularitāti, tāpēc Latvijā noteikti jāstrādā divos virzienos - braukšanas kultūras pilnveidošana un infrastruktūras attīstība.”, tā pasākumā teica satiksmes ministrs Uldis Augulis. „Šogad tika realizēta pirmā kampaņa, kura aktualizēja velosipēdistu problēmas un aicināja uz sadarbību velosipēdu un motorizēto transportlīdzekļu vadītājus. Sauklis - Velosipēdu redzi?, lika aizdomāties gan auto vadītājiem par velobraucēju drošību, gan pašiem velosipēdu vadītājiem padomāt vai viņi ir pietiekami labi pamanāmi un viņu rīcība izprotama pārējiem satiksmes dalībniekiem..”

Šogad bērnu traumatisms ceļu satiksmē uzlabojas – sešos mēnešos zaudēta viena bērna dzīvība. Tā šogad sešos mēnešos dzīvību zaudējis 1 bērns (gājējs), 2010. gada pirmajos 6 mēnešos dzīvību zaudēja 7 bērni vecumā līdz 14 gadiem (4 gājēji, 3 pasažieri). Ievainoti šī gada sešos mēnešos tikuši 161 bērns, bet 2010. gadā šajā periodā tie bija 176 bērni līdz 14 gadu vecumam. Pēdējo gadu statistika gan liecina, ka augusts un septembris ir viens no tiem mēnešiem, kad ceļu satiksmes negadījumos gūto traumu skaits palielinās.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: Jānis Sviķis 2011.09.23 11:07 Neredzamais velosipēdists, notriektais velosipēdists, stulbais velosipēdists utt. Bet šeit reklāmās nekad neparāda ka CSN arī velosipēdistam atļauj piedalīties satiksmē, ka autobraucēji sistemātiski ignorē velosipēdistu uz ceļa, rupji un nesodīti pārkāpj CSN attiecībā pret velosipēdistu un nopietni apdraud tā dzīvību. Tas šeit ir pilnīgi normāli un pareizi. Velosipēdists ir pilnībā atkarīgs no autobraucēja žēlastības, jo reāli nekādi CSN un citi likumi, Latvijā attiecībā pret velosipēdistu, nedarbojas. Pat LTV1 to pilnībā atbalsta.
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 3 + 2 =
 »
Top.LV