Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Ar sociālās kampaņas palīdzību mudinās ierīkot drošas velonovietnes

Ziņa publicēta: 23.04.2012 09:57
Lai veicinātu velosipēdu drošību pret nozagšanu, reklāmas aģentūras Adell Saatchi&Saatchi un Latvijas Riteņbraucēju apvienības biedri sadarbībā ar Rīgas domes Satiksmes departamentu ar sociālās kampaņas palīdzību mudinās ierīkot drošas velonovietnes.

"Ar katru siltu dienu ielās parādās arvien vairāk riteņbraucēju - jauni, sirmi, sportiski, ar diplomātiem, augstpapēžu kurpēs, gumijniekos vai basām kājām. Arī pilsētvide kļūst minējiem draudzīgāka, tomēr daži būtiski aspekti vēl pieklibo. Pašlaik viens no faktoriem, kas liedz izvēlēties šo videi draudzīgo pārvietošanās līdzekli, - trūkst iespēju atstāt savu velosipēdu pie skolām, kafejnīcām, birojiem un kultūras iestādēm drošās un pareizi ierīkotās velostāvvietās. Reklāmas aģentūra Adell Saatchi&Saatchi ir sākusi jaunu sociālās iniciatīvas kampaņu, kuras mērķis ir panākt, lai Rīgā būtu daudz vairāk velobraucējiem drošu un draudzīgu stāvvietu. Ideāli, ja tās būtu visur - pie mājām, pagalmos, pie veikaliem, kafejnīcām, birojiem - visā pilsētā," saka reklāmas aģentūras Adell Saatchi&Saatchi direktors Varis Lāzo.

V.Lāzo uzsver - svarīgi, lai kampaņu sadzirdētu tie cilvēki, kuru spēkos ir situāciju mainīt: namīpašnieki, pašvaldību un komercorganizāciju vadītāji. Tieši viņi pieņem lēmumu ierīkot drošu un pareizu velostāvvietu, savukārt riteņbraucēji tiks mudināti rūpīgāk domāt par to, kā pareizi pieslēgt savu braucamrīku un kā izvēlēties drošu slēdzeni. Kampaņas vēstījums skan: "Namīpašniek, apsaimniekotāj, direktor, lūdzu, ierīko drošu velostāvvietu!" "Šobrīd daudzas velostāvvietas nav īsti pareizi ierīkotas - riteņbraucēji ir pārliecinājušies, ka zagļiem pietiek vien ar minūti, lai velosipēdu nozagtu. Drošas velostāvvietas ierīkošana neizmaksā dārgāk par ierasto statīvu, tā tikai ir tehnoloģiski pārdomātāka. Domāju, ka vienīgie, kam nepatiks mūsu iniciatīva, ir dažādas rūdījuma pakāpes velozagļi, atsevišķu lombardu un kaktu bodīšu pastāvīgie piegādātāji," pauž V.Lāzo, kurš pats ir apņēmības pilns biežāk pārvietoties ar velosipēdu.

Rīgas domes Satiksmes departamenta starptautisko projektu vadītāja Olita Sproģe ir gandarīta, ka galvaspilsētas ielās parādās arvien vairāk velosipēdistu: "Tas liecina, ka Rīgas domes Satiksmes departamenta izvirzītais mērķis un darbības virziens līdz šim bijis pareizs. Protams, vēl daudz darāmā, lai Rīga kļūtu velobraucējiem vēl draudzīgāka, bet mēs uz to tiecamies."

Velodarbnīcas MiiT valdes loceklis Gundars Vaitekūns saka: "Velosipēds nav tikai svētdienas pārvietošanās līdzeklis, tas ir veids, kā piešķirt Rīgai vairāk gaisa, vairāk vietas un cilvēkos rosināt dzīvesprieku un neatkarību. To novērtē arvien vairāk pilsētnieku, kuri ikdienā retāk izmanto savus auto. Riteņbraukšanas infrastruktūras attīstība ir pārāk gausa, bet tieši tagad mums visiem jāsasparojas un jāatrod zelta vidusceļš, kā velobraucējiem iemācīties sadzīvot ar gājējiem, ar autobraucējiem un vienam ar otru. Mēs, MiiT, apsolāmies priekos un bēdās, slimībā un veselībā būt kopā ar velosipēdistiem."

Latvijas Riteņbraucēju apvienības dibinātājs, valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks akcentē: "Ir dažādi iemesli, kādēļ cilvēki neizvēlas šo brīvības simbolu - velosipēdu. Protams, viens no tiem - trūkst iespēju droši novietot divriteni. Vai mēs to varam mainīt? Jā, un mēs pat zinām, kā to panākt - uzstādot drošas un ērtas velonovietnes, velobraucējiem radīsim lielāku drošības sajūtu."

Velovortāla Veloriga.lv veidotājs Romāns Meļņiks saka: "Dažu gadu laikā esam piedzīvojuši revolucionāras izmaiņas gan amatpersonu, gan visas sabiedrības attieksmē pret velosipēdistiem un pret velosipēdu kā pārvietošanās līdzekli. Straujās izaugsmes gados tie, kuri brauca ar velosipēdiem, tika uzskatīti vai nu par nabagiem, trakajiem vai par traucēkļiem autobraucējiem un gājējiem. Pašlaik velosipēds, lai cik dārgs vai vecs tas būtu, vairs nav statusa pazīme. Tā drīzāk ir moderna dzīvesstila iezīme. Tas priecē, jo velosipēda pārtapšana par stila aksesuāru ir kā pavērtas slūžas masu velosatiksmei."

Laikā, kad naftas cenas turpina augt, Adell Saatchi&Saatchi radošā komanda min arī šādu pārdomu vērtu faktu - braucot stundu ar velosipēdu, var patērēt 400-600 kcal un 0 latu, bet stundu, braucot ar auto, var patērēt 100 kcal un aptuveni no 10 līdz 20 latu par degvielu.

Adell Saatchi&Saatchi sola arī turpmāk pievērsties velodrošības jautājumiem, jo aktīvs dzīvesveids ir viena no iespējām dzīvot taupīgāk, veselīgāk un ilgāk. Un, ak, cik daudz romantisku mirkļu un pat kopā laimīgi pavadīti gadu desmiti ir sākušies tieši velorandiņa laikā.

Plašāka informācija mājas lapā: 
http://www.veloriga.lv/pardrosuvelo

Velozīmi var lejupielādēt šeit: 
http://www.veloriga.lv/pardrosuvelo/#citu-variantu-nav

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 10 + 1 =
 »
Top.LV