Populārā velobraukšanas un skriešanas aplikācija Strava, ko lejuplādējuši vairāk nekā 5 miljoni cilvēku, ir papildinājusi savu piedāvājumu ar kādu jaunu un interesantu iespēju – 136 miljoni iegūto datu ir tikuši apstrādāti, izveidojot statistiku jaunā sadaļā „Insights”, kas ļauj ikkatram iepazīties ar 12 pilsētu, kurās velobraukšanas datu atzīmēšana ir visaktuālākā un visvairāk lietota, riteņbraucēju tipiskākajiem paradumiem laika, distances garuma un maršrutu ziņā.
Kā izrādās, no aplikācijā iekļautajām visvairāk no rītiem ar velo brauc Sidnejas iedzīvotāji, savukārt naktīs pilsētas ceļus visizteiktāk iekaro Sanpaulu divriteņu īpašnieki. Londona ir pati populārākā velodatu dalīšanās pilsēta, kur dienā tiek augšuplādēti vairāk kā 8,639 braucieni (un pēdējā gada laikā vairāk kā 7 miljoni aktivitāšu!) – savukārt šķietami sociālajā velokaralistē Amsterdamā ar saviem braucieniem dalās tikai nedaudz vairāk kā 2 tūkstoši braucēju. Tiesa, jāatzīst, ka Amsterdamā sociāli aktīvie velobraucēji ir paši zibenīgākie, vidēji braucot ar ātrumu 25.6 km/h, bet Milānā tiek piefiksētas vidēji garākās distances, katrai esot aptuveni 52 km. Tomēr tas, kamdēļ tik daudz barseloniešu izdomāja doties velobraucienā tieši 12 aprīlī, bet londonieši – 13 maijā, vai arī, kāpēc otrdienas ir pavisam populārākās velobraukšanas dienas (7 pilsētās no 12), ir jautājumi, uz kuriem atbildes vēl nav rastas – jautājumi, kurus radījusi šī statistika.
Tiesa, jaunā iespēja nav izveidota tikai tamdēļ, ka šie dati ir interesanti – tam ir arī kāda praktiska jēga. Velobraucējiem, kas izmanto aplikāciju, ir iespējams redzēt, kuri maršruti ir izmantoti visvairāk – tātad, kuri ir visērtākie, ātrākie un drošākie (piemēram, bez pārāk daudz luksoforiem vai gājēju pārejām vai ar īpaši drošām un ērtām velojoslām), turklāt labos maršrutus iespējams arī speciāli atzīmēt, tos iesakot citiem. Tādējādi ir arī izveidotas un automātiski atjaunotas ērtāko maršrutu kartes. Jāatzīst, ka nereti populārajās pilsētās augšuplādētie dati atspoguļo galvenās riteņbraucēju tendences pārsteidzoši akurāti, tādējādi neviļus iekļaujot arī tos, kuri aplikāciju nelieto. Tas apliecinājies jau iepriekš, kad Stravas dati izmantoti arī pilsētu labiekārtošanas plānošanai. Līdz ar to šo datu analīze būs patiešām noderīga ikkatram, lai saprastu, kā tieši notiek velosatiksme kādā no šīm 12 populārākajām pilsētām, ja nu pagadās tajās nokļūt ar velosipēdu – un arī kā iedvesma ar savu maršrutu dalīties ar citiem velosocializējoties!
Madara Meļņika
Lasi vēl:
Insights.strava.com
http://www.bicycling.com
http://www.sportifmagazine.com
http://gizmodo.com
http://www.cyclingweekly.co.uk