Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Latvijas Vēstnesis Plus: Noteikumi arī riteņbraucējiem

Ziņa publicēta: 25.05.2006 12:02
Atsākoties riteņbraukšanas sezonai, atklājas ierastie klupšanas akmeņi - daudzi riteņbraucēji mēdz ignorēt ceļu satiksmes noteikumus. Kas pašu drošības dēļ jāzina jaunajam braucējam?


Speciālisti: lai piedalītos aktīvajā satiksmē, velosipēdistam vajag vadītāja apliecību

Atsākoties riteņbraukšanas sezonai, atklājas ierastie klupšanas akmeņi - daudzi riteņbraucēji mēdz ignorēt ceļu satiksmes noteikumus. Kas pašu drošības dēļ jāzina jaunajam braucējam?

Daudzi riteņbraucēji pat pilsētu ielās ar dzīvu satiksmi nelieto ķiveresFoto: Normunds Mežiņš, A.F.I.







Pirmajos četros mēnešos kopumā izsniegtas 1722 velosipēdu vadītāju apliecības. No tām vairāk nekā puse - pusaudžiem vecumā līdz 14 gadiem. Valsts policijas (VP) Preses nodaļas galvenā speciāliste Zane Maskaļonoka norāda, ka lielais gados jauno velobraucēju skaits īpašas problēmas neradīšot, jo tieši šie riteņbraucēji, kas tiesības ieguvuši nesen, esot apzinīgāki un labāk zinot ceļu satiksmes noteikumus. Turklāt lielajās pilsētās jaunie velosipēdisti retāk piedalās aktīvajā satiksmē, liecina policijas novērojumi. Vairāk braucēju ir laukos, bet tur satiksme nav tik intensīva, tātad ne tik bīstama.

Tomēr tas nenozīmē, ka jaunie braucēji būtu pasargāti vairāk par pārējiem. Spēles noteikumi visiem vieni.

Drošība pašu rokās

Vērtējot kopējo situāciju ar velosipēdistiem kā satiksmes dalībniekiem, VP pārstāve atzīst, ka tā ir tālu no vēlamā: "Joprojām maz ir to velosipēdistu, kuri izmanto ķiveres un atstarotājus. Un salīdzinoši daudz ir tādu, kuriem nav vadītāja apliecības un kuri nezina ceļu satiksmes noteikumus." Jautāta par biežākajiem velosipēdistu pārkāpumiem, Z.Maskaļonoka min braukšanu pie sarkanās gaismas, kā arī gājēju pāreju neievērošanu.

Policijas pārstāve atgādina, ka velosipēdisti ir vieni no neaizsargātākajiem ceļu satiksmes dalībniekiem un viņiem pašiem jādara viss, lai neiekļūtu satiksmes negadījumos vai paši tos neizraisītu. Iekļūšana negadījumos vai to izraisīšana visbiežāk saistīta ar ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu vai nezināšanu, tāpēc apliecības iegūšana ir ļoti svarīga - tā ir garants, ka cilvēks apguvis un zina noteikumus. Pēc policijas sniegtajām ziņām, šogad ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 7 velosipēdisti, ievainoti 47.

Uz velosipēdistu attiecas tie paši noteikumi, kas uz citiem satiksmes dalībniekiem. Arī sodi. Braucot bez vadītāja apliecības, piemērojamais naudas sods ir līdz pieciem latiem. VP pārstāve uzsvēra, ka to, vai riteņbraucējam ir apliecība, kontrolē policija.

Braucot ar velosipēdu, derīga ir arī autovadītāja apliecība.

Topošajiem satiksmes dalībniekiem

Jaunieši velosipēdista vadītāja apliecību var iegūt no 12 gadu vecuma. Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sabiedrisko attiecību speciāliste V.Kjaspere šo vecumu min arī kā piemērotāko dokumenta iegūšanai, jo tādējādi tiek iegūta zināšanu pēctecība. "Bērns vispirms apgūst pirmo posmu - no gājēja kļūst par velosipēdistu. Pēc tam ir vienkāršāk iejusties jau nākamajā - autovadītāja - statusā. Arī autoskolas apliecina, ka vienkāršāk ir strādāt ar jauniešiem, kuri jau mācījušies, lai nokārtotu velosipēda vadītāja apliecības zināšanu pārbaudi. Ir skaidrība, kas un kā notiek uz ceļa," skaidro speciāliste. Arī statistika rāda, ka aktīvākie apliecību saņēmēji ir tieši pusaudži vecumā līdz 14 gadiem - no 1722 šogad iegūtajām apliecībām 908 saņēmuši jaunieši vecumā līdz 14 gadiem.

V.Kjaspere norāda, ka ideāli būtu, ja skolēniem tiktu nodrošināta iespēja šādu pārbaudījumu kārtot visiem kopā kā atsevišķu mācību ieskaiti, piemēram, pēc 6.klases, tā pašā iemesla - zināšanu pēctecības - dēļ. Tāda prakse jau esot vairākās Eiropas valstīs.

Jākārto zināšanu pārbaude

Lai iegūtu velosipēdista apliecību, ir jānokārto zināšanu pārbaude. Tai var gatavoties, gan apmeklējot īpašus kursus autoskolās, gan pašmācības ceļā. Pārbaudījums ietver vairākus punktus - gan roku žestu pārzināšanu, gan zināšanas par pamata ceļazīmēm, par luksoforiem, krustojumu pārbraukšanu u.c.

Eksāmenu var kārtot attiecīgā rajona CSDD nodaļā. V.Kjaspere skaidro, ka skolēni to var izdarīt arī savā skolā un apliecības iegūt arī vienkopus, piesakot mācību iestādi CSDD.

Der zināt

* Velosipēda vadītāja apliecību var iegūt no 12 gadu vecuma.

* Lai nokārtotu zināšanu pārbaudi un iegūtu apliecību, jāvēršas tuvākajā CSDD nodaļā, līdzi ņemot:

- personas apliecinošu dokumentu (līdz 15 gadiem tā var būt dzimšanas apliecība);

- dokumentu foto.

* Pirmo reizi apliecību var kārtot bez maksas. Par atkārtotu eksāmena kārtošanu jāmaksā Ls 0,50 + PVN.

Avots: CSDD

Drošai braukšanai

* jālieto ķiveres,

* jālieto atstarotāji,

* jāzina un jāievēro ceļu satiksmes noteikumi. 

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: yvetta mehile 2015.04.28 21:51 jus vispar domajat ko sakat ..........ka var pa sosejuju braukt ar riteni ka seit latvija brauc taka apdulusi ar masinam.........kas jus galigi esat.......jus domajat ar galvu ko jus izlemat kas jus gribat lai velsopedistus notriec no kajam masinas......vispirms ieversiet kartibu ar masins braucejiem tad saktat spriest par velo..............tad uzstaisiet velo celinus..........un tad runajiet....ievediet latvija kartibu tad saks domat kas talak
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 15 + 2 =
 »
Top.LV