"Velosipēds varētu būt katra mūsu ikdienas izvēle, ja vien... būtu ikdienas veloceliņi. Tāpēc pamatota ir iedzīvotāju prasība pašvaldībām rūpēties arī par veloceliņiem un velosipēdu
novietnēm," Iveta Šulca, Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā vadītāja, laikrakstā NRA, 30.04.08.
"Nīderlandē ir ļoti attīstīta riteņbraukšanas kultūra, pārvietošanās ar riteni faktiski ir dzīvesveids. Riteņbraukšanu veicinošs faktors ir līdzenais reljefs, kas mudina izmantot divriteni kā ikdienas pārvietošanās līdzekli jau no agras bērnības. Gandrīz visi skolēni ar riteni dodas uz skolu un vēlāk uz universitāti.
Velosipēdu Nīderlandē ir vairāk nekā iedzīvotāju – 20 miljoni divriteņu 16,3 miljoniem iedzīvotāju. Tiek plaši izmantoti gan lēti otrreiz lietojami riteņi, gan arī dārgi un ekskluzīvi modeļi, no kuriem vairums ražoti turpat Nīderlandē. Divritenis ir transporta līdzeklis darbam un arī atpūtas vajadzībām. Neviens attīstības plāns Holandē nav iedomājams bez sīki izstrādāta veloceliņu tīkla, neviens pilsētas plānojums – bez īpašām divriteņu stāvvietām, neviens tirdzniecības centrs – bez labi aprīkotiem divriteņu veikaliem. Velobraukšana ir visas tautas kustība jeb dzīvesveids, un to ātri sāk pārņemt arī imigranti no Āfrikas un Āzijas.
Valdībai ir izšķiroša loma riteņbraukšanas veicināšanā un reklamēšanā. Galvenā doma ir pavisam vienkārša – pārvietošanās ar riteni ir veselīga un laba arī apkārtējai videi. Nīderlandē ir pat ieviesti daži nodokļu atvieglojumi tiem, kuri ar velosipēdu dodas uz darbu. Bet tas nav vienīgais atbalsta veids. Piemēram, Nīderlandes De Hoge Veluwe nacionālajam parkam ir vairāk nekā 1000 velosipēdu, kas par brīvu ir pieejami tā apmeklētājiem, tāpat arī ir aktīvas un spēcīgas organizācijas, kas aizstāv visu Nīderlandes velobraucēju intereses."
Pilns teksts: http://www.nra.lv/index.php?rid=81342&tips=1