Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Ar divriteni Londonā

Ziņa publicēta: 23.11.2008 14:05
Tam, kādi apstākļi radīti velosipēdistu ērtībām Londonā, gandrīz vienlaikus uzmanību pievērsuši divi Latvijas mediji - NRA un Diena.

Kā lasāms aģentūras LETA arhīvā, NRA 21.11.2008. ziņo, ka "Londonas varasiestādes akceptējušas vērienīgu projektu, kas paredz izveidot speciālu velosipēdu nomas tīklu. Tiek plānots, ka jau no 2010. gada londoniešiem un pilsētas viesiem tiks piedāvāta iespēja pēc pašapkalpošanās principa 400 vietās Londonā iznomāt 6000 velosipēdu."

RIA Novosti vēsta, ka Londonas varas iestādēm patlaban visvairāk rūp infrastruktūras plānošana, lai projektu atzītu par ērtu lietošanai, citādi vēlme pārsēdināt cilvēku no četrriteņu transportlīdzekļa uz divriteņu varētu ciest fiasko. Šīs idejas satelītprojekts noteikti būšot arī sabiedriskās domas ietekmēšana, lai mainītu valdošo uzskatu un cilvēku uz divriteņa uztvertu par normālu, nevis dīvainu parādību.

Kā zināms, līdzīgas iespējas jau ir rastas vairākās Eiropas pilsētās, piemēram, Oslo (skaitiet ŠEIT), Parīzē un citur. Šajā sakarībā vortālā www.travelnews.lv lasāms: "Tādās pilsētās kā Kopenhāgena, Cīrihe, Berne un Helsinki var bezmaksas iznomāt velosipēdus (vajag veikt tikai iemaksu, kuru pēc tam atmaksā atpakaļ). Turpretī daudzās pilsētās (Parīze, Vīne, Roma, Liona) pirmā velosipēdu nomas pusstunda ir bezmaksas."


Savukārt Diena 20.11.2008. publicējusi žurnālistes Ritas Rudušas personiskos iespaidus Londonā. "Pirmajā acu uzmetienā Londona neliekas riteņbraucējiem draudzīga pilsēta. Pa ietvi braukt aizliegts, bet veloceliņu ir ļoti maz. Tātad jāminas pa ielu," raksta Rita. "..sākotnēji reaģēju skeptiski. Kurš gan gribēs braukt ar divriteni, ja var braukt ar metro? (..) Esmu spiesta atzīt, ka kļūdījos. Metro, protams, ļauj pārvietoties relatīvi ātri. Taču ceļošanai zem zemes ir arī ēnas puses — simtgadīgā metro tīkla stacijas ir šauras un smacīgas, siltā laikā vilcienos ir neizturami karsti, steidzīgie pieaugušie reti kad pamana mazos cilvēkus, kuru galva ir viņu jostasvietas līmenī, un, protams, arī pašu braucienu ir grūti dēvēt par piedzīvojumu. Ja mīnusiem pievieno arī pasivitāti un brauciena izmaksas, tad divritenis sāk likties vilinoša alternatīva." 

Vēl interesanti, ka "Londonieši var, piemēram, piedalīties Cycle to Work programmā, kas piedāvā iegādāties braucamo uz nomaksu — bez procentiem. Mājaslapā pieejama arī interaktīva karte — ieraksti starta punktu un galamērķi, un karte parādīs visizdevīgāko maršrutu."

Pilnu rakstu lasiet: http://diena.lv/lat/politics/dzive/ar-divriteni-londona

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 8 + 1 =
 »
Top.LV