Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!
Saulkrastu velosipēdu muzejs
Velosipēdu muzejs Krievijā!
Velojoslu ieviešana būtiski mainīs satiksmes organizāciju pilsētas centrā
Ziņa publicēta: 24.03.2014 20:19
Rīgas ielās šovasar plānots iezīmēt vairākas jaunas velojoslas - pirmās no tām tiks izveidotas uz Brīvības, Elizabetes un Lāčplēša ielas. Autovadītājiem būs jārēķinās ar vēl vienu satiksmes dalībnieku - velobraucēju.
Rīgas velo darba grupas vadītājs Toms Kokins: „Ar velojoslām vēlamies aprīkot vismaz 8 ielas un šo plānu domājam realizēt uz pavasara beigām, vasaru, bet redzot, cik gausi rit saskaņošanas process ar Rīgas domes satiksmes departamentu, VAS „Latvijas Valsts ceļi”, CSDD, Valsts policiju, „Rīgas satiksmi”, saprotam, ka tas var aizņemt vairāk laika. Saskaņošana notiek sēdē, kur mēs nākam klajā ar priekšlikumiem un mūs iepazīstina ar argumentiem un šo iestāžu nostāju. Šobrīd vēl visi aspekti nav atrunāti, bet idejiski valsts un pašvaldības iestādes ir pretimnākošas. Šobrīd galvenās diskusijas ir par risinājumu atbilstību esošajai normatīvajai bāzei.”
Velojoslu ieviešana būtiski mainīs satiksmes organizāciju pilsētas centrā, tiks samazināts autostāvvietu skaits, un arī brauktuves joslu skaits samazināsies. T. Kokins: „Autostāvvietu skaits samazināsies tur, kur būs velojoslas, taču tas notiks vienmērīgi – visas neatņemsim, jo saprotam, ka vietai jābūt gana arī priekš automašīnām. Stāvvietu skaits tiks samazināts uz velojoslu, iebrauktuvju un velosipēdu stāvvietu rēķina.”
Rīgas domes uzdevumā neatkarīgs pilsētplānošanas eksperts Toms Kokins izstrādā koncepciju un shēmu, lai jau pavasarī Rīgas centrā izveidotu ērtu velojoslu tīklu.
Plānota iecere velosipēdistiem paredzēt vietu arī uz Vanšu tilta.
Lai ieviestu šādas izmaiņas, nepieciešama rūpīga situācijas izvērtēšana, tostarp jārisina autostāvvietu problēmas. Piemēram, uz Vanšu tilta patlaban atļautais braukšanas ātrums ir 70 kilometru stundā, un bieži vien autovadītāji to pārsniedz, braucot ar ātrumu līdz pat 90 un vairāk kilometriem stundā. Tāpēc, ieviešot atsevišķas velojoslas uz Vanšu tilta, būtu jādomā par papildu drošības elementiem velosipēdistiem. Toms skaidro: „Negribam sasteigt Vanšu tilta satiksmes ierobežojumu realizāciju, jo drošība ir pirmajā vietā. Drošības elementi var būt divējādi – var izvietot ceļu zīmes, bet, kā zināms, tās ne vienmēr ievēro. Vēl satiksmi var ietekmēt, pielietojot fiziskus elementus, piemēram, sašaurinot autojoslas.”
Ņemot vērā, ka satiksmes organizācijā plānotas būtiskas izmaiņas, autovadītājiem un velobraucējiem, šogad paredzēta informatīva kampaņa par satiksmes izmaiņām. Lai ieviestu plānotās izmaiņas, būs nepieciešams veikt arī virkni grozījumu likumdošanā. Šobrīd notiek pārrunas ar satiksmes drošībā iesaistītajām valsts institūcijām, lai veiktu grozījumus nepieciešamajā tiesiskajā regulējumā un termins "velojosla" tiktu ieviests Ceļu satiksmes noteikumos, Latvijas valsts standartos un citos normatīvajos aktos.
ŠEIT var apskatīt ierosināto 2014.gada velojoslu plānu Rīgas vēsturiskajā centrā. Šī gada uzstādījums ir velojoslas ieviest bez būvdarbiem, tā vietā izmantojot marķējumu un zīmes.