Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



„Zvaigznes” cienīgs velosipēds

Ziņa publicēta: 28.07.2009 17:21
Kad Vitālijs Aleksandrenkovs izbrauc ar savu ozolkoka velosipēdu, sajūta esot kā kinozvaigznei – visi pievērš uzmanību, grib kopā ar braucēju nofotografēties... Pašdarinātais velosipēds tiešām ir apbrīnas vērts.

„Nekādu skiču nebija, viss improvizācija. Bija ozolkoka dēlīši, saliecu, nolēmu salīmēt trīs kopā un paskatīties, vai turēs. Piektdien darbā no koka atgriezumiem salīmēju augšējo loku, pirmdien atnāku – viss labi. Pēc tam izliecu un salīmēju arī apakšējo loku. Savienoju. Salīmēju stūri, rokturīti, ar džinsu audumu apšuvu sēdekli. Viss nāca kaut kā pats no sevis. Nopirku tikai pedāļus par 3 latiem un ķēdi par latu,” neparastā velosipēda tapšanu apraksta Vecāķos dzīvojošais Vitālijs Aleksandrenkovs. Tā kā visu velosipēdu no koka uztaisīt nevarēja, lai tas nekļūtu pārāk masīvs, atsevišķas detaļas ņemtas no vairākiem nevajadzīgiem veciem velosipēdiem.

Ozola velosipēds tapis aptuveni divu mēnešu laikā. „Ilgi žuva koks. Bija jālīmē, lai būtu stingrāks. Strādāju tikai pēc darba pa stundiņai, divām, šad tad nedēļas nogalēs,” stāsta Vitālijs, kas pēc profesijas ir automehāniķis, bet kura pamatnodarbošanās jau 3-4 gadus saistīta ar kokapstrādi – nestandarta mēbeļu izgatavošanu.

Braukšana ar neparasto velosipēdu esot ērta. Tam ir seši ātrumi, kuru pārslēdzējs, tāpat kā bremzes, stiprinātas nevis pie stūres, bet rāmja, lai būtu ērtāk lietot un skatu nebojātu trosītes.

„Neparasti, ka visi skatās. Kādā sestdienā izbraucu Jomas ielu un sajutos kā zvaigzne. Kad apstājos, cilvēki saskrēja apkārt, lūdza atļauju nofotografēties,” stāsta Vitālijs. „Nedomāju, ka tā būs. Gribēju vienkārši uztaisīt koka velosipēdu. Aicināju palīgā draugu, viņš nosauca mani par traku. Tad nu uztaisīju pats.”

Meistars drīzumā nolēmis ķerties pie nākošā velosipēda radīšanas. Tas varētu būt trīsritenis. Sava firmas zīme Vitālija velosipēdam jau ir izdomāta – „Viten”, atbilstoši vārdam. Jācer, ka nākotnē šādas markas unikālos velosipēdus Rīgas ielās redzēsim aizvien biežāk.

Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
  
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 8 + 1 =
 »
Top.LV