Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Iztēlojies - pilsēta pilnībā bez auto...

Ziņa publicēta: 21.10.2015 19:17
Pilsētas, kurās arvien vairāk attīstās velokultūra, nu jau sāk tikt uzskatītas par normu un nepieciešamu, par loģisku parādību. Tomēr nav noslēpums, ka pilsētas ir izveidotas, pielāgojot tās auto satiksmei. Bet, kā būtu, ja pilsēta - nevis tikai kāda iela vai kvartāls - tiktu izveidota, ekskluzīvi domājot vienīgi par velosipēdistiem un gājējiem?

Arhitektu un pilsētas dizaineru komanda Cycle Space International Stīvena Fleminga vadībā  šo ideju ir padarījuši reālu, izprojektējot „Velotopiju”, kurā divriteņi ir galvenais pārvietošanās līdzeklis un pārējā pilsēta tiek veidota ap šo velokultūras kodolu – radot pavisam neparastu pilsētas skatu un veidolu!

Šāda pilsēta nebūt neizskatās līdzīga ne Kopenhāgenai, ne Amsterdamai, ne arī kādai citai šķietami populārajai velopilsētai, kurās velojoslas tiek iekļautas pilsētā, nevis mājas būvētas, lai tās pielāgotu velostruktūras plānošanai – Velotopijā braucējiem iespējams pārvietoties pavisam brīvi, jo ēkas un pārējais pilsētvides plānojums ir pielāgots tieši divriteņu satiksmei.

Tomēr tas nenozīmē garlaicīgas plakanas virsmas! Te velosipēdistiem ir daudzas parocīgas rampas, kanāli un dažādas virsmu struktūras, tekstūras un slīpumi braukšanas maksimālai efektivitātei, nepazaudējot pilsētas skata interesantumu! Velojoslas ir segtas, ļaujot tās izmantot jebkādos laika apstākļos un arī ekonomējot līdzekļus, kas būtu nepieciešamas to tīrīšanai.

Izveidotajā projektā, kas nu publicēts arī grāmatas formātā, velosipēdistiem piederētu „pirmais” ielas stāvs, bet gējēju pārvietošanās notiktu pa speciāliem paaugstinājumiem un tiltiņiem, kas savienotu ēkas virs velobraucējiem – līdz ar to divriteņu īpašnieki mierīgi varētu pārvietoties arī salīdzinoši lielos ātrumos, nebaidoties traucēt vai pat sagādāt traumas gājējiem.

Arī pie ēkām projektā plānotas speciālas rampas, lai velo varētu nokļūt tieši pie to ieejām un pat iebraukt iekšā (protams, tamdēļ arī tiktu izveidota specifiska tipa ēkas, kas gan vairāk atgādinātu studentu „kojas” ar velojoslām gaiteņu vietā), savukārt satiksmei starp apkaimēm paredzēti speciāli veloātrceļi.


Protams, ka pagaidām šāda ideja izklausās pēc pavisam neiespējamas vīzijas, kas kā konkrētas komūnas dzīves vieta utopiski varētu būt paradīzei līdzīga. Tomēr līdz pirmās šādas pilsētas izveidei iespējams un ieteicams novērtēt citas Cycle Space idejas, piemēram, ieteikumu pilsētām izmantot vairāk to zaļās zonas un ceļus pie upēm un kanāliem, lai tur izvietotu veloceļus un velojoslas, kā arī mainīt ēku celšanas un dizaina paradumus, lai padarītu tās ērtākas velosipēdistiem  - arī tas jau būtu labs sākums, kas vairāk ļautu tomēr toleranti savienot pilsētas iedzīvotāju dažādās intereses.

 
http://www.bicycling.com/culture/advocacy/what-city-where-everyone-rides-bikes-would-look
http://cycle-space.com/
http://cycle-space.com/the-recycle-space-map/
http://www.citylab.com/cityfixer/2015/10/what-would-a-cycling-utopia-look-like/411031/
http://mic.com/articles/126823/cycle-space-is-what-a-city-would-look-like-with-bikes-instead-of-cars
 
Patika? Lasi arī tupmāk, atzīmē
:: Leonīds Osipovs 2015.10.21 19:49 Kaut kāds depresīvs betonmonstrs. Man patīk plašums un koki.
:: Edgars 2015.10.21 22:12 Vizualizācija ir nepieciešama labāka, - paša ideja ir ok. Kas var būt patīkamāks par iekšpagalmu bez auto.
Tavs komentārs:
Vārds, Uzvārds:*
e-pasts:* (netiek publicēts)
Aprēķiniet: 14 + 1 =
 »
Top.LV