Par projektu|Preses relīzēm|Reklāmas iespējas
Seko mums:
Draudzīgs velosipēdistam
Nedraudzīgs velo
Viņi palīdz velo zagļiem!
 Meklēšana:
 





Aktuālā aptauja
Kurās Rīgas centra ielās vajag velojoslu?
Brīvības
Čaka/Marijas
Valdemāra
Elizabetes
Lāčplēša
Stabu
Visās minētajās
Nevienā
Cits variants (ierakstiet komentārā)
 
(varat balsot reizi dienā)
aptaujas rezultāti »
iesaka veloriga.lv


Kā pareizi pieslēgt velosipēdu. Statīvu veidi un video!




Saulkrastu velosipēdu muzejs



Velosipēdu muzejs Krievijā!

 
 



Velosipēdu drošība

Viena no lielākajām velosipēdistu problēmām ir lielais apzagšanas risks. Tāpat kā citur pasaulē, arī Rīgā velosipēdu zagļi uzdarbojas ļoti aktīvi. Diemžēl pieķert tos gandrīz nav iespējams, pat vietās, kur velosipēdu novietni uzrauga apsardzi. Neviens apsargs nevar izkontrolēt, vai ar velosipēdu, veikli tiekot galā ar slēdzeni, aizbrauc tā īpašnieks vai zaglis. Arī policija minētā iemesla dēļ velosipēdu zagļus pieķer tikai retu reizi, turklāt atrast nozagtu braucamo ir teju vai bezcerīgi - mainot detaļas, pārkrāsojot, standarta velosipēdu ātri vien var pārvērst līdz nepazīšanai.

Gadījumos, ja policija zagļiem konfiscē zagtus velosipēdus, tos atgriezt īpašniekiem var vienīgi tad, ja tie bijuši reģistrēti. Latvijā velosipēdu reģistrāciju nodrošina CSDD (skatiet: www.csdd.lv sadaļa e-pakalpojumi) un Veloreg.lv (www.veloreg.lv).

Par velosipēdu reģistrāciju CSDD lasiet ŠEIT.

Atstājot velosipēdu kaut uz brīdi, ļoti svarīgi to pieslēgt. Atgādināsim, ka velosipēda drošību veido trīs faktoru kopums: 

  • droša slēdzene (tā ir velosipēdista paša ziņā),
  • drošas konstrukcijas velostatīvs un 
  • vietas drošība, kur atstājam pieslēgtu velosipēdu. 

Jāatceras, ka pat visdrošākā slēdzene un visstabilākais velostatīvs negarantē 100% drošību, ja velosipēds tiek atstāts ilgu laiku, tostarp arī pa nakti. Pieslēdzot, mēs apgrūtinām zaglim ātri, viegli un klusu tikt pie jūsu īpašuma. Ja nakts aizsegā zaglis varēs netraucēti ilgāku laiku darboties, ir liela iespējamība, ka viņš tiks galā pat ar drošu slēdzeni. Ja ne, aplasīs no pieslēgtā rāmja visvērtīgākās detaļas, kā tas redzams zemāk publicētajā attēlā no urban75.org.

Vēl viena būtiska lieta - pieslēgt nepieciešams ne tikai dārgus, bet arī sen lietotus, sķietami lētus velosipēdus. Ņemiet vērā, ka nozagtā braucamā vietā būs jāpērk cits! Kā jebkura īpašuma gadījumā svarīga nevis atlikušā, bet atjaunošanas vērtība.

Tiek uzskatīts, ka velosipēda slēdzenes cenai jāatbilst vismaz 10% no velosipēda cenas. Slēdzenes, kas lētākas par 10 latiem, visdrīzāk nav drošas. Jo mazāka starpība starp velosipēda un slēdzenes cenu, jo mazāka interese zaglim. Ideāli, ja velosipēds vienlaikus saslēgts ar divām slēdzenēm. Ja jums nav pieredzes, slēdzenes vislabāk iegādāties specializētajos velosipēdu veikalos, iepriekš konsultējoties ar pārdevēju.

Velostatīviem jābūt ar izturīgu pret mehāniskiem bojājumiem konstrukciju, tādiem, kas ļauj pieslēgt velosipēdu pie rāmja un, vēlams, viena vai abiem riteņiem. Starptautiski atzīts (un par to varat paši pārliecināties, atverot zemāk publicētās saites uz attiecīgajām interneta lapām), ka visatbilstošākie šīm prasībām ir dažāda dizaina apgriezta U burta veida velostatīvi, kuru piedāvājums arī Latvijā ir pietiekami liels. Plašāk par to lasiet sadaļā "Velo statīvu katalogs" un "Draudzīgs velosipēdistam". Par statīva vietu: tai jābūt pēc iespējas tuvāk velobraucēju galamērķim, labi pārskatāmā, vēlams apsargātā vietā.

Vajadzētu izsargāties no nedrošas konstrukcijas velostatīvu lietošanas. Daži paraugi skatāmi sadaļā "Nedraudzīgs velo".

Ļoti laba instrukcija, kā pareizi jāpieslēdz velosipēds, atrodama šeit: http://www.jimlangley.net/crank/howtolock.html
Kā redzams zemāk pārpublicētajā attēlā, pie statīva/staba pieslēgts velosipēda rāmis un abi rati. Pirmajā gadījumā pat ar divām slēdzenēm.

Labi padomi atrodami arī http://www.mechbgon.com/lock/index.html.

Noderīgi padomi, kā pasargāt no zagļiem velosipēdu un tā detaļas, apskatāma http://dualcircles.wordpress.com/tag/locking-bicycle-saddle-singapore
Zemāk attēlā piemērs no šīs lapas:

Ir vērts apskatīt arī Bikeoff (spiediet uz nosaukuma) lapu un ilustrāciju no tās:

 

Būtisku kaitējumu nodara arī nepareizas konstrukcijas velostatīvi - vietās, kur tie ir uzstādīti, cilvēki ir tendēti tos izmantot, bieži vien neapzinoties, ka riskē palikt vai nu pilnībā bez braucamā, vai tikai ar tā priekšējo riteni (gadījumā, ja tiek izmantots zemā tipa statīvs, kas ļauj pieslēgt tikai vienu no riteņiem).

Aplamas velosipēda pieslēgšanas paraugi:

 

Velosipēds faktiski nav pieslēgts - saslēgu var viegli noāķēt no staba, velosipēdu mazliet paceļot. 

Vienmēr rūpīgi novērtējiet, vai objekts, pie kā pieslēdzat velosipēdu (velostatīvs, koks, iežogojums, stabs un tml.) ir drošs pret pārvietošanu, deformācijām, salaušanu un vai gadījumā velosipēda saslēgu no tā nevar atbrīvot tikpat viegli kā attēlā redzamajā paraugā. Šādus piemērus, diemžēl, var redzēt bieži.

  
Velosipēda aplamas pieslēgšanas sekas - braucamais nozagts, iepriekšējam saimniekam atstāts vien priekšējais rats. Labs piemērs tam, kāpēc pie statīva jāslēdz velosipēda rāmis un vēlams abi rati. Un vēlams ar divām slēdzenēm.


Velosipēds pieslēgts pie zemē nenostiprināta statīva. Tātad, to var nozagt, iekraujot auto ar visu statīvu.

(par konkrēto statīvu lasiet http://www.thestar.com/news/article/886995--the-fixer-bicycle-locking-posts-are-rock-solid)

 


Vēl viena nedroši stiprināta velostatīva paraugs. Vienmēr pārliecinieties, vai statīvs stingri nostiprināts!



Noderīga informācija par velostatīviem: 

 

 Ja kādas neskaidrības, rakstiet:

Kontaktu forma
* Vārds, Uzvārds:
* e-pasts:
ziņas teksts:
 »
Top.LV