Vēsture uz velosipēda
Vislabākais veids, kā izprast kādas pilsētas vēsturi, ir nevis lasīt biezas un abstraktas grāmatas, bet patiešām arī izstaigāt konkrētās ielas un bulvārus un uzzināt par katru no vietām kādu faktu, kas kopā sasaistās lielajā koptēlā. Turklāt„izstaigāt” nav obligāts jēdziens – vēstures tūri iespējams veikt arī ar velosipēdu, padarot to vēl piesaistošāku un vienojošāku!
|
Pasaules piesārņotākā pilsēta beidzot sāk rīkoties – ar dienu bez auto
Pēc Pasaules Veselības Organizācijas (WHO) 2015. gada aprīļa datiem, Deli ir pati piesārņotākā pilsēta pasaulē – to gan dienā, gan naktī piepilda miljoniem auto, daudzi no kuriem veci, radot neprātīgi daudz izmešu un kaitīgo gāzu. Lai cīnītos pret piesārņojumu, kas ir patiešām pat fiziski pamanāms, padarot gaisu praktiski necaurspīdīgu, Deli ir sperts pirmais solis – organizēta Diena bez auto.
|
Tīteņu un velo sienas
Vācu veloveikals Fahrradhof Altlandsberg (kas tiešā tulkojumā varētu tikt pārveidots kā „Veczemes kalna velodārzs”) ir atradis visnotaļ unikālu un elegantu dizaina risinājumu savas pārdodamās preces reklamēšanai – vairāk nekā 120 divriteņi ir piestiprināti pie veloveikala ēkas sienām!
|
Bezdievīgās velojoslas
Ja cilvēki vēlas atrast, par ko pastrīdēties,tas vienmēr ir paveicams. Šoreiz, izrādās, ASV galvaspilsētā Vašingtonā kādas pilsētas austrumu daļā esošas baznīcas tiesības šķiet apdraudējusi turpat blakus plānotā velojosla – un par to nu izcēlies gaužām nopietns (vismaz no baznīcas puses) strīds.
|
Jau pēc četriem gadiem – pilsēta (gandrīz) bez auto tepat kaimiņos
2015. gada 19. oktobrī Oslo dome pasludināja, ka tuvāko četru gadu laikā tiks izveidota sistēma, kuras rezultātā automašīnas pilsētas centrā (ar dažiem izņēmumiem) vispār nedrīkstēs pārvietoties, lai samazinātu piesārņojuma daudzumu. Līdz ar to Oslo kļūs par pirmo Eiropas pilsētu, kurā ieviests šāds aizliegums.
|
Bīstamie (gandrīz) div-riteņi
No pirmā oktobra Taivānas pilsētā Taipejā ir aizliegts pārvietoties pa velojoslām un ietvi ar elektriskajiem velosipēdiem. Šāds solis sperts, lai pasargātu pārējos no iespējamajiem nelaimes gadījumiem, kas varētu izcelties e-velosipēdu samērā lielā ātruma dēļ. Nu ar uzlaboto divriteni iespējams pārvietoties tikai pa lēnajām satiksmes joslām vai labo ceļa pusi – kā pilnvērtīgiem autosatiksmes dalībniekiem.
|
|