Japāna ir slavena ar saviem robotiem, ar prasmi racionāli izmantot visus pieejamos resursus un arī ar draudzīgu attieksmi pret riteņbraucējiem. Šo trīs faktoru apvienojumā ir tapis automatizētu pazemes velonovietņu projekts, pēc kā liels pieprasījums paredzams ne tikai Japānā, bet arī lielpilsētās citviet pasaulē.
Velonovietnes pilsētās, kur šīs transporta līdzeklis ir populārs, parasti aizņem lielu platību. Zeme pilsētās ir dārga, tāpēc tās īpašnieki ne labprāt to atvēl bezmaksas transporta glabāšanai. Japāņu projekts paredz velosipēdu glabātuvei izmantot pazemes būvi, atstājot virs zemes vien velosipēdu nodošanas/saņemšanas automātus.
Šādas novietnes neaizņem daudz vietas, tās var izvietot laukumos pie sabiedriskā transporta pieturām, populārākajiem riteņbraucēju braucienu galamērķiem.
Katrs velosipēds tiek aprīkots ar elektronisku "pasi", lai robots to atpazītu. Braucamā īpašniekam ir glabātuves klienta karte, kas ļauj saņemt atpakaļ tieši to pašu velosipēdu, kas nodots.
Velosipēdu glabātuves, kas ieguvušas nosaukumu Eco Cycle, ir 11 metru dziļas. Tās veidotas cilindra formā ar robotizētu liftu vidusdaļā, kas izvieto divriteņus pa "plauktiem". Katras novietnes ietilpība - 204 velosipēdi. Velosipēdu glabāšana šādā novietnē ir maksas pakalpojums.
Ieskatu par to, kā darbojas automātiskā velonovietne, varat gūt, noskatoties video. Vairāk lasāms Danny Choo lapā (spied ŠEIT).